گفت و گو

روزنامه نگار

گفت و گو

روزنامه نگار

پیشرفت صنعتی ایران مشهود است

مشاور ارشد صنعتی نخست وزیر ایتالیا در دیدار با فرماندار کاشان مطرح کرد:


پیشرفت صنعتی ایران مشهود است


سرپرست فرمانداری کاشان در دیدار مشاور نخست وزیر ایتالیا گفت: ایران در یکی از طلایی ترین نقاط جغرافیایی منطقه واقع شده است و از اینرو توانسته نقش اثرگذاری در معادلات بین المللی ایفا نماید.


دکتر حمیدرضا مومنیان افزود: اشتراکات فرهنگی اجتماعی ایران و ایتالیا باعث شده ارتباط و تعامل مناسبی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین دو کشور ایجاد گردد.


وی تصریح کرد: مواضع سیاسی ایران بعد از برجام توسط رئیس جمهور ایران در سازمان ملل متحد به دنیا اعلام گردید و برنامه ریزی در حوزه های مختلف بر این اساس پیش بینی و در حال تدوین و پیگیری می باشد.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: الحمدالله منطقه کاشان از زیرساخت های مناسبی برخوردار است و اولویت های شهرستان با توجه به مخاطراتی که از ناحیه بحران آب متوجه کشور می باشد سرمایه گذاری بر دو محور صنایع های تک و دانش بنیان و صنعت گردشگری می باشد.


مومنیان افزود: مدیریت شهرستان آمادگی دارد در حوزه هایی که اولویت منطقه است سرمایه گذاری های مشترکی با دیگر کشورها داشته باشد.


مشاور ارشد نخست وزیر ایتالیا در این دیدار گفت: روابط ایران و ایتالیا در دوران تحریم ضعیف شد ولی هیچگاه برخلاف بعضی از کشورها قطع نشد و این ارتباط در حوزه های کشاورزی و صنعت بین دو کشور ادامه پیدا کرد.


آنجلو ترومبونی افزود: اکنون وارد مرحله جدیدی شده ایم. برای ما روابط با ایران بسیار مهم است. و منتظر هستیم تا وضعیت بعد از برجام تثبیت گشته تا مرحله جدیدی از همکاری های خود را در حوزه ها مختلف تداوم بخشیم.


وی افزود: تمام اروپا در انتظار آن است تا وضعیت بعد از برجام مشخص شود تا بر اساس آن برنامه ریزی های دقیق تری در ارتباط و تعامل در حوزه های مختلف با ایران داشته باشند.


آنجلو ترومبونی گفت: سیاست ایتالیا آن است که ایران باید در مناسبت اجتماعی و مسائل بین الملل از حق برابر و تصمیم گیری برابر برخوردار باشد.


مشاور ارشد نخست وزیر ایتالیا افزود: ما اعتقاد داریم که نقش ایران در صلح و آرامش منطقه حائز اهمیت است و می تواند در برطرف شدن تنش ها نقش قابل توجهی داشته باشد.


وی در خصوص کاشان گفت: درباره کاشان مطالبی خوانده ام. در کاشان منطقه ای بنام سیلک وجود دارد که قدمتی دیرینه دارد که بیش از 5000 هزار سال قبل از میلاد بر می گردد و می توان گفت تمدن ایتالیا و روم با تمدن ایران در زمان های گذشته اشتراکاتی داشته و این باعث شده است که به هم نزدیک شده و تعامل خوبی داشته باشند.


آنجلو ترومبونی افزود: اول اگوست سال جاری وزیر صنایع ایتالیا با هیئت همراه به ایران آمدند و قرار است وزیر صنایع ایران و هیئت همراه هفته آینده به ایتالیا سفر کنند و این به معنی آن است که دو طرف در حال بررسی این موضوع هستند که بتوانند همکاری گسترده ای را برنامه ریزی نمایند.


مشاور ارشد صنعتی و بین المللی نخست وزیر ایتالیا گفت: هدف از سفر من به ایران آن است تا وضعیت صنعتی ایران را بررسی نموده تا بتوانیم در خصوص سفر هیئت بلندپایه ای که قرار است 50 روز دیگر با حضور وزیر صنایع و امور خارجه ایتالیا به همراه صاحبان صنایع به ایران بیایند در خصوص همکاری های مشترک و به صورت هدفمند برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.


مسئول کمیته صنعتی حزب حاکم ایتالیا افزود: اشتباه اروپا در خصوص ایران آن است که تصور می کرد با وجود تحریم ها ایران ضعیف خواهد شد ولی وقتی صنایع ایران را بررسی می کنیم می بینیم که تحریم ها باعث شکوفایی صنعت ایران شده و عاملی بوده که ایرانی ها با کمک ظرفیت و قابلیت ها داخلی ، دانش مورد نیاز خود را بدست آورده و با خلاقیتی که دارند از آن به بهترین نحو استفاد نمایند.


 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد